- Szczegóły
-
Opublikowano: 10 marzec 2019
-
Odsłony: 160
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju
i Integracji Środowisk Szkolnych
Informacja dla pedagoga i psychologa szkolnego nt rekrutacji:
TRENING PEWNOŚCI SIEBIE
PROGRAM WSPARCIA DLA DZIECI, KTÓRE DOŚWIADCZYŁY
PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ
TRENING PEWNOŚCI SIEBIE to zajęcia dla dzieci, które:
-
uczą pewności siebie w kontaktach z rówieśnikami;
-
pomagają bronić się przed agresją ze strony kolegów;
-
dają poczucie siły i wiarę we własne możliwości.
TRENING PEWNOŚCI SIEBIE to zajęcia dla rodziców, które:
-
uczą prostych sposobów pomocy dziecku w sytuacji bycia prześladowanym;
-
radzą, jak interweniować w sprawie przemocy w szkole;
-
dają możliwość wymiany doświadczeń z innymi rodzicami.
Jakie dzieci warto skierować na Trening:
-
Dzieci, które obecnie doświadczają przemocy słownej, fizycznej lub są izolowane ze strony rówieśników (i jest to ich główny problem).
-
Dzieci, którym kiedyś dokuczano.
-
Dzieci, które są bardzo nieśmiałe i lękowe, mało asertywne.
Informacje o treningu:
Treningi przeznaczone są dla dzieci z klas: IV – VIII
Zajęcia dla dzieci to 2 spotkania po 5h, a zajęcia dla rodziców to 2 spotkania po 3h.
Zajęcia są bezpłatne !
Miejsce treningu: Mokotowska 17 lok 21
Zajęcia będą prowadzone przez dwóch trenerów.
Zgłoszenia dokonuje rodzic :
Mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Należy podać:
-
Imię i nazwisko dziecka oraz klasę i szkołę.
-
2-4 zdania o sytuacji dziecka w związku z dokuczaniem.
-
Kontakt telefoniczny do rodzica.
Telefonicznie: czwartki w godz. 09.00-13.00 kom. 727 511 510
- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 217
Kochana Babciu i Kochany Dziadku
Kampania "Słowa mają znaczenie"
- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 497
"Ty leniuchu!" czyli o wpisywaniu i uwalnianiu dziecka od grania ról
Zastanówmy się, jak często, zwracając się do dziecka, używamy zwrotów typu: „ale z ciebie bałaganiarz”, „straszna z ciebie złośnica”, „zostaw, bo znowu wylejesz”, „czy ty zawsze musisz myśleć tylko o sobie?”, „czy nigdy nie mogę na ciebie liczyć?”. Prawdopodobnie cel, jaki nam wtedy przyświeca, to pokazanie dziecku, że pewnych jego zachowań nie akceptujemy i zależy nam na tym, by się to zachowanie zmieniło. Czy jednak ten cel udaje nam się zrealizować w taki sposób? Czy sformułowanie „jesteś złośnicą” odnosi się do zachowania? Czy określenie „ty bałaganiarzu” pokazuje rzeczywiście dziecku, czego od niego oczekujemy i odnosi się jedynie do jego postępowania? Na pierwszy rzut oka widać, że określenia te w znikomym stopniu odnoszą się do konkretnych zachowań, natomiast na pewno są etykietkami, które odnoszą się do osoby dziecka. Są oceną dziecka, informacją o nim samym, odzwierciedleniem obrazu dziecka, jaki mamy w sobie.
Czytaj więcej: Granie ról- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 497
Pochwały mają moc!
Pochwały i zachęty pomagają dziecku w kształtowaniu samooceny, dodają wiary we własne możliwości, pomagają lepiej radzić sobie z problemami, dają poczucie bezpieczeństwa. Koniecznie chwalmy nasze dzieci!
Wszyscy lubimy, kiedy ukochane, najbliższe osoby zwracają na nas uwagę. Uwielbiamy czuć się docenieni, zauważeni, kochani. Podobnie dzieci - bardzo potrzebują uwagi swoich rodziców i domagają się jej różnymi sposobami.
- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 453
Karanie a ponoszenie konsekwencji
Kara to najczęściej wybierana metoda wychowawcza, po którą sięgają rodzice, gdy dziecko nie zachowuje się zgodnie z ich oczekiwaniami. Kara ma nauczyć dziecko właściwego postępowania, często przybiera ona formę nakazów, zakazów, rozkazów, bicia, klapsów, manipulacji, krzyków, porównań, dawania szlabanów, prawienia kazań, straszenia, przekupywania. Wszystko dla dobra dzieci - po to, aby były dobre, umiały przestrzegać reguł i praw, potrafiły kochać, szanowały siebie i innych, były otwarte, samodzielne, ciekawe świata, szczęśliwe, przyjacielskie, itd.
Czytaj więcej: Karanie- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 539
Jak powiedzieć dziecku "NIE"?
Jak powiedzieć dziecku NIE, jak mu czegoś zabronić, a przede wszystkim jak zrobić to skutecznie, tak by maluch posłuchał i już więcej nie wkładał paluszków do kontaktu, nie ciągnął mamy za włosy czy nie jadł cukierków przed obiadem?
Każdy rodzic wie, że mówienie dziecku "nie", "nie wolno" nie jest łatwe: często na nasze "nie" maluch reaguje zupełnie odwrotnie! Powtarzamy "nie" już setny raz i wciąż jest to nieskuteczne! A przecież co chwila ciśnie nam się na usta to słówko "nie", co chwila chcemy, żeby dziecko czegoś nie robiło i to nie z powodu naszego surowego stylu wychowywania, tylko z miłości i troski o dobro i zdrowie dziecka. A więc jak to robić? Jak stawiać granice i mówić dziecku "nie", aby zrozumiało?
- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 435
Czym są granice i jak z sukcesem stawiać je dziecku?
Granice - to ostatnio dosyć popularne słowo, często używane gdy mówimy o wychowywaniu dzieci. Zastanawiam się nie raz o jakie granice chodzi: dziecka, rodzica, a może w ogóle o granice ludzkiej wytrzymałości. Czym są nasze granice?
Mogą być różne:
- wewnętrzne, chroniące nasze myśli i uczucia;
- zewnętrzne, decydujące o dystansie jaki utrzymujemy wobec innych;
- fizyczne, związane z nasza cielesnością;
- emocjonalne, wpływające na sposób określania własnych uczuć;
- intelektualne
- duchowe, wpływające na to w co wierzymy.
- Szczegóły
-
Opublikowano: 08 grudzień 2013
-
Odsłony: 203