Generated button

 

Generated button

              

 Generated button

 

Generated button

 

 


Jeśli Rodzice / Uczniowie nie mają dostępu do librusa, bo np. zapomnieli hasła, proszeni są
o wysłanie wiadomości na adres :

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 


 

Uwaga!!!

  

Informacje Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące czasowego zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.

Generated button

 

   

 

 

Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu?

 

Konieczność zorganizowania dzieciom nauki w domu spadła na nas bardzo niespodziewanie. Nagle z dnia na dzień nasza codzienność zmieniła się o 180 stopni. Wprawdzie dzieci mają swoje stałe miejsce w domu do nauki i odrabiania prac domowych, sytuacja jest jednak inna niż zazwyczaj – dzieci spędzają większość lub cały dzień w domu, nierzadko my również musimy pracować z domu. Jak to wszystko zorganizować?

 

1. Przede wszystkim dajmy sobie, naszym dzieciom i nauczycielom odrobinę wyrozumiałości – jak każda zmiana, aby stała się naszą normalnością potrzeba czasu. Na początku popełniamy błędy, czujemy się w nowej sytuacji niepewnie, łatwo się irytujemy – dajmy sobie czas. Dobra organizacja i efektywna praca będzie z każdym dniem większa.

 

2. Ustalmy z dzieckiem ramy dnia – kiedy funkcjonujemy w określonej strukturze, trzymamy się ustalonych godzin, łatwiej jest nam się zmotywować do działania - zamiast odkładać coś na „później”, „zaraz”, „za chwilę” - wiemy, że mamy na daną aktywność określony czas, wykonujemy ją.
W przypadku dzieci to bardzo pomaga, w określonej strukturze czują się bezpiecznie. Umieśćmy plan w widocznym miejscu, gdy coś idzie nie tak jak powinno – odwołujmy się do niego.

 

Ustalmy zakres czasowy następujących czynności: godzina pobudki, śniadanie, godziny nauki, przerwy w nauce, czas wolny, godzina zasypiania.

 

Jeśli mamy jeden komputer umieśćmy w planie konkretne godziny użytkowania go przez konkretne osoby.
Pamiętajmy też, że ustalając ramy dnia nie powinniśmy planować całego dostępnego czasu, zawsze zdarzy się coś co spowoduje przesunięcie lub opóźnienie w realizacji założeń. Jeżeli weźmiemy na to poprawkę unikniemy niepotrzebnych frustracji.

 

3. Zadbajmy o to aby dzieci były wypoczęte (stałe godziny zasypiania i wstawania), najedzone, pomieszczenia, w których dzieci się uczą niech są wywietrzone.

 

4. W trakcie godzin ustalonych na naukę wyłączmy niepotrzebne rozpraszacze, takie jak TV, radio,. Wyciszmy telefony. Podczas nauki dziecko może słuchać cichej muzyki, powinna ona jednak spełniać pewne warunki: nie powinna zawierać słów, nie może być zbyt powolna i usypiająca. Najlepiej wybrać muzykę klasyczną lub filmową.

 

5. Kiedy dziecko jest już samodzielne w nauce. Pracujmy w czasie kiedy ono się uczy, róbmy sobie przerwy wtedy kiedy ono ma przerwy.

 

6. Zadbajmy o to aby podczas nauki na biurku dziecka były tylko niezbędne rzeczy.

 

7. Pamiętajmy, że kontakty z kolegami i koleżankami z klasy są dla naszych dzieci w tym okresie niezwykle ważne, możliwość omówienia zadanych prac, swoich codziennych aktywności daje dzieciom poczucie wspólnoty, pozwalajmy na te kontakty.

 

Anna Głębocka

 

Konieczność zorganizowania dzieciom nauki w domu spadła na nas bardzo niespodziewanie. Nagle z dnia na dzień nasza codzienność zmieniła się o 180 stopni. Wprawdzie dzieci mają swoje stałe miejsce w domu do nauki i odrabiania prac domowych, sytuacja jest jednak inna niż zazwyczaj – dzieci spędzają większość lub cały dzień w domu, nierzadko my również musimy pracować z domu. Jak to wszystko zorganizować?

1. Przede wszystkim dajmy sobie, naszym dzieciom i nauczycielom odrobinę wyrozumiałości – jak każda zmiana, aby stała się naszą normalnością potrzeba czasu. Na początku popełniamy błędy, czujemy się w nowej sytuacji niepewnie, łatwo się irytujemy – dajmy sobie czas. Dobra organizacja i efektywna praca będzie z każdym dniem większa.

2. Ustalmy z dzieckiem ramy dnia – kiedy funkcjonujemy w określonej strukturze, trzymamy się ustalonych godzin, łatwiej jest nam się zmotywować do działania - zamiast odkładać coś na „później”, „zaraz”, „za chwilę” - wiemy, że mamy na daną aktywność określony czas, wykonujemy ją.
W przypadku dzieci to bardzo pomaga, w określonej strukturze czują się bezpiecznie. Umieśćmy plan w widocznym miejscu, gdy coś idzie nie tak jak powinno – odwołujmy się do niego.

Ustalmy zakres czasowy następujących czynności: godzina pobudki, śniadanie, godziny nauki, przerwy w nauce, czas wolny, godzina zasypiania.

Jeśli mamy jeden komputer umieśćmy w planie konkretne godziny użytkowania go przez konkretne osoby.
Pamiętajmy też, że ustalając ramy dnia nie powinniśmy planować całego dostępnego czasu, zawsze zdarzy się coś co spowoduje przesunięcie lub opóźnienie w realizacji założeń. Jeżeli weźmiemy na to poprawkę unikniemy niepotrzebnych frustracji.

3. Zadbajmy o to aby dzieci były wypoczęte (stałe godziny zasypiania i wstawania), najedzone, pomieszczenia, w których dzieci się uczą niech są wywietrzone.

4. W trakcie godzin ustalonych na naukę wyłączmy niepotrzebne rozpraszacze, takie jak TV, radio,. Wyciszmy telefony. Podczas nauki dziecko może słuchać cichej muzyki, powinna ona jednak spełniać pewne warunki: nie powinna zawierać słów, nie może być zbyt powolna i usypiająca. Najlepiej wybrać muzykę klasyczną lub filmową.

5. Kiedy dziecko jest już samodzielne w nauce. Pracujmy w czasie kiedy ono się uczy, róbmy sobie przerwy wtedy kiedy ono ma przerwy.

6. Zadbajmy o to aby podczas nauki na biurku dziecka były tylko niezbędne rzeczy.

7. Pamiętajmy, że kontakty z kolegami i koleżankami z klasy są dla naszych dzieci w tym okresie niezwykle ważne, możliwość omówienia zadanych prac, swoich codziennych aktywności daje dzieciom poczucie wspólnoty, pozwalajmy na te kontakty.

Anna Głębocka

   
© Szkoła Podstawowa nr 310 im. Michała Byliny